Organische Synthese

Den Schwerpunkt der Forschung unserer Abteilung bildet die Entwicklung neuer chemischer Reaktionen. Wir versuchen, neue molekulare Strukturen und Reaktivität zu entdecken, die zu interdisziplinären Herausforderungen der Wissenschaft beitragen können. Unser Labor arbeitet im Bereich der synthetischen organischen Chemie sowie der metallorganischen Chemie und in der Synthese komplexer Moleküle. Außerdem beschäftigen wir uns mit mechanistischen Studien, um leichter Zugang zu denjenigen Molekülen zu erhalten, die für Katalyse, Medizin und die Materialwissenschaften von Interesse sind.

Forschungsthemen:

The term late-stage functionalization (LSF) is now frequently used in the field of organic methodology development to describe transformations on complex molecules. Such reactions include catalytic and... [mehr]
Late-stage fluorination is particularly important for the synthesis of positron-emission tomography (PET) tracers that are often similar in structure to pharmaceuticals. Aryl fluorides are prevalent... [mehr]
We have discovered fundamentally unappreciated redox reactivity of palladium. Historically, for over 40 years, Pd(II)/Pd(IV) catalysis cycles have been proposed for many oxidative transformations catalyzed by palladium.  We have presented detailed studies of Pd(OAc)2-catalyzed aromatic C–H functionalization reactions and... [mehr]